måndag 7 april 2008

Pröva på att skriva egna limerickar och delta i tävling !

Välkommen att pröva på att skriva dina egna limerickar i vår nystartade limericktävling. Maila limerickbidrag och namn och adress till SONULF, som har e-postadressen uherrstromer@gmail.com Om mitt förlag SONULF bedömer att ditt eller dina bidrag är tillräckligt bra har du möjlighet att få med en eller flera egna limerickar i den nya limerickbok vi hoppas kunna publicera eventuellt framöver. Det är ju en härlig känsla att få dela med sig och veta att många kan läsa något man är stolt över att ha skrivit. Det måste handla om dina egna och tidigare icke publicerade limerickar. Och, eftersom inga av mina limerickar i Doktor Limericks skrattsalva handlar om ämnen "under bältet", önskar vi inte heller ha med sådana verser i en eventuell ny limerickbok framöver. Det finns fullt tillräckligt med skämtsamma, roliga, drastiska men icke skabrösa ämnen i vår tillvaro för limerickar, enligt vår uppfattning. Eller vad tycker du?

Du, som har läst min bok Doktor Limericks skrattsalva, känner till att jag brukar ha titlar på mina verser. Skriv alltså gärna titlar på de limerickförslag du mailar in till SONULF FÖRLAG. Annars får du finna dig i att jag själv ger limericken en passande titel. Dessutom planerar jag att lägga till en lämplig, skämtsam illustration innan limericken eventuellt publiceras i bokform.

Välkommen och lycka till med ditt limerickskrivande och tävlande!

Belöning

Tävlingen har nu börjat och pågår t.o.m. september i år. Den, enligt mitt förlag SONULF, absolut bästa av de limerickar som kommer in under tvävlingen kommer att belönas med 1000 kronor och den näst bästa med 500 kronor. Detta sker oavsett om SONULF får in tillräckligt med stoff under tävlingen för att publicera den nya limerickboken eller inte. Övriga, som får med en eller flera limerickar i den eventuella nya boken, kommer att belönas med ett gratisexemplar av den nya boken. Men om inkommet material inte räcker för att SONULF skall kunna publicera den nya limerickboken finns det heller inga bokprisvinnare. Skriv in din postadress tillsammans med det eller de limerickförslag Du mailar till SONULF . Detta för att mitt förlag SONULF skall kunna kontakta dig för att kunna sända dig din bokbelöning om sådan blir aktuell. Detta kan förstås inte ske förrän beslut om ny bokutgivning har fattats och boken har tryckts. 1:a och 2:a priset kommer dock att betalas ut efter tävlingens slut oavsett om ny bokutgivning äger rum eller ej. Ni som vunnit 1:a och 2:a pris kommer att kontaktas via e-post angående erdra bank-eller plusgironummer för vistutbetalning. E-postadressen till SONULF FÖRLAG är uherrstromer@gmail.com

Inga kommentarer: