lördag 29 mars 2008

Versform som fallit i glömska

Hej alla limerickfantaster.

Roligt att ni hittat hit. När jag vann i en limericktävling för västsvenska läkare 1996 upptäckte jag att jag hade lätt för att skriva skämtvers. Har fortsatt med detta och funnit det lustbetonat och mycket avkopplande. Hösten 2007 gav jag ut mina allra bästa limerickar i pocket som Doktor Limericks skrattsalva och den finns fortfarande att köpa bl.a. hos Adlibris. Skriver hela tiden nya limerickar som jag tänker publicera fortlöpande på den här bloggen. Så titta gärna in igen och få er ett gott skratt. Välkomna att kommentera mina limerickar och andra texter och bilder på bloggen.

2 kommentarer:

onefunsite sa...

Hallå Ulf, kul att du har skaffat dig en blogg.

Ulf Herrströmer sa...

Trevligt Gunnar att du uppmärksammat min blogg. Välkommen åter.